מלחמה בטרור: צוות חדש לטיפול בהסתה ברשת

איתי גדסי No Comments on מלחמה בטרור: צוות חדש לטיפול בהסתה ברשת

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכמו על הקמת צוות חדש שיטפל בהסתה לטרור ברשתות החברתיות, זאת לאור הערכת גורמי מודיעין כי רצף הפיגועים האחרונים בוצעו בהשפעת הרשת

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הטרור שמרים את ראשו, ולאור זאת שצעירים ערבים רבים מוסתים לטרור ברחבי הרשת, ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי החליטו על הקמת "צוות על" לטיפול בהסתה לטרור ברשתות, ובראשותו יעמוד השר לביטחון לאומי.

הצוות יכלול 3 צוותי משנה שיפעלו על בסיס יומי ויתכנסו בראשות השר לביטחון לאומי על בסיס שבועי, על מנת לדווח על תמונת המצב וההמלצות, כל אחד בתחומו.

הצוותים שיוקמו: צוות אכיפה שיהיה אחראי על אישורים לפתיחה בחקירה והעמדה לדין – בראשות ר' אח"מ וסגנו וחברים בו נציגי חטיבת החקירות במ"י, המשנה לפרקליטות המדינה (ת' מיוחדים) או פרקליט מוסמך מטעמו.

צוות מודיעין, שתפקידו לבחון אפשרויות ולטייב יכולות איסוף וניטור ברשתות החברתיות ולהצביע על מגמות, להציף אירועים קונקרטיים, בראשות רח"ט מודיעין מ"י וחברים בו נציגי אח"מ מ"י, שב"כ, מטה הסייבר הלאומי וצה"ל.

צוות כלים משפטיים, שתפקידו לעסוק בבחינת המצב המשפטי הקיים והצפת תובנות והמלצות למתן כלים משפטיים שיאפשרו מענה אפקטיבי לאיומים ולאתגרים בהתמודדות עם ההסתות ברשת. בצוות חברים נציגי יועמ"ש לביטחון לאומי, יועמ"ש משטרה ומשרד המשפטים.

בהחלטת ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי נכתב: "רצף הפיגועים הרצחני, שאירעו לאחרונה על ידי צעירים מאד, חלקם בני 14-13 אשר להערכת גופי המודיעין, פעלו מתוך חיקוי והשראה, בהשפעת תכנים מסיתים ברשתות החברתיות, ויש להקים צוות לטיפול מידי במקרי הסתה לטרור ברשת".



0 תגובות